[ Webhosting profitux.cz ]

Popis - S11

O B E C N Ě

Moped Stadion S11 je náš nejlevnější motorový dopravní prostředek. Je lehké, avšak solidní konstrukce. Typ S11 je jen o 18 kg těžší než normální jízdní kolo s plnou výzbrojí. Tento nenáročný stroj vybavený spolehlivým motorem byl výrobkem n. p. Motor v Českých Budějovicích. Dvoustupňová převodovka se ovládá levou rukojetí řídítek, avšak první stupeň je na silnicích málokdy zapotřebí.


M O T O R

Moped Stadion má dvoudobý motor objemu 50 ccm zn. Jawa 50 typ 552, který je konstrukčně téměř shodný s motorem mopedu Jawetta typ 551. Jediným podstatným rozdílem je sklon válce. U Jawetty je válec vodorovný, kdežto u Stadionu S11 je skloněný šikmo dopředu. Takto uspořádaný válec trpí méně odstřikovaným blátem na venkovských cestách.


P Ř E V O D O V Á   Ú S T R O J Í

Spojka a převodovka jsou stejného provedení jako u Jawetty. Převodové stupně se ovládají otočnou rukojetí na levé straně řídítek. Přesouvání rychlostí je vázáno na stisknutí páčky spojky.


P O D V O Z E K

Rám mopedu S11 je trubkový, spájený, otevřeného typu, jako u dámského kola. Řídítka jsou trubková, chromová, výškově stavitelná. Rovněž sedlo je výškově stavitelné a je vypruženo dvěma šroubovitými pružinami. Nádrž na palivo lisovaná z plechu má objem 3 litry, záložní palivo není. Přední kolo je zavěšeno na sunutých, krátkých, spodních vahadlech. Pružícím elementem jsou šroubovité ocelové pružiny s pryžovými tlumiči dorazu. Dřívější provedení vahadel s pryžovými prstenci se neosvědčilo a výrobce je vyměňoval zdarma za nové u strojů vyrobených před konstrukční změnou. Zadní kolo je pevně uloženo v zadní vidlici rámu. To provedení vyhovuje na dobrých vozovkách, avšak na nerovném povrchu nezaručuje pohodlnou jízdu. Má však výhodu v tom, že je jednoduché a lehké.Kola se zesílenými pneumatikami rozměru 2,00-23 jsou vzájemně výměnná. Náboje kol jsou z lehké slitiny, brzdy plnonábojové. Řetěz je chráněn smaltovým, otevřeným chráničem. Schránka na nářadí je v prohlubni nosiče zavazadel.. Stojánek je dvouramenný. Moped Stadion S11 je jednoduché, levné a spolehlivé motorové vozidlo, které je o několik stupňů nad cestovním kolem.


Technické Parametry

M O T O R
Typ motoru: JAWA 50 typ 552, benzinový, zážehový, dvoudobý, vzduchem chlazený se šikmým válcem skloněným vpřed, s vratným vyplachováním
Výrobce: MOTOR n. p. České Budějovice
Počet válců: 1
Obsah válce: 49,8 ccm³
Vrtání: 38 mm
Zdvih: 44 mm
Kompresní poměr: 1 : 7,5
Výkon: 1,5 k při 4250 otáčkách/min
Hlučnost motoru při 35 km / hod.: Maximálně 73 dB
Maximální kroutící moment: 0,27 kgm
Maximální otáčky: 6000 otáček/min
Mazání: Směsí oleje a benzinu 1 : 25 (dle příručky)
Délka klik: 134 mm
 
K A R B U R Á T O R
Typ karburátoru: Přírubový monoblokové konstrukce s čističem vzduchu Jikov 2912 M
Průměr difuzéru: 12 mm
Čistič vzduchu: 35 mm
Hlavní tryska: 45 (ČSN), 52 (Solex)
Poloha jehly: 2. zářez shora
Spotřeba paliva při 20km / hod.: 1,2 l / 100 km
Spotřeba paliva při 30km / hod.: 1,3 l / 100 km
Spotřeba paliva při 40km / hod.: 1,4 l / 100 km
 
P Ř E V O D Y   A   S P O J K A
Typ převodovky: Dvoustupňová v bloku s motorem
Primární převod prováděn: Ozubenými koly se šikmým ozubením
Sekundární převod prováděn: Řetězem Favorit Transport 12,7 x 4,8 mm, 112, nově 114 článků
Primární převod: 1 : 4,75 (12 / 57 zubů)
Sekundární převod: 1 : 2,92 (12 (13) / 35 zubů)
Poměr převodu na 1. převodový stupeň: 1 : 2,01 (16) 13 x 18 (11)
Poměr převodu na 2. převodový stupeň: 1 : 1 (přímý záběr)
Celkový převodový poměr na I. stupeň: 1 : 27,90
Celkový převodový poměr na II. stupeň: 1 : 13,88
Celkový převod startéru: 1 : 24
Ovládání řadícího ústrojí: Otočnou rukojetí vázanou na páčku spojky
Spojka: Dvoulamelová, s jednou lamelou ocelovou a dvěma lamelami s azbestopryskyřičným obložením. Běží v olejové lázni. Umístěna na klikovém hřídeli
 
P O D V O Z E K
Rám: Otevřený, svařovaný z ocelových trubek
Brzdy: Mechanické, plnonábojové, bubnové
Ovládání přední brzdy: Ruční ­ páčkou na řídítkách
Ovládání zadní brzdy: Zpětným pohybem šlapadel
Brzdná plocha jedné brzdy: 40,2 cm²
Rozměr ráfků: 23 x 2,0
Rozměr pneumatik: 23 x 2,0
Tlak v přední pneumatice: 1,7 atm
Tlak v zadní pneumatice: 2,0 atm
Závit drátu: M3
Průměr drátu: 2,65 mm
Počet drátů: 36 ks
Délka drátu: 198 mm
Přední vidlice: S kyvnými vahadly, odpružena dvěma gumovými bloky
Zadní vidlice: Pevná, bez odpružení
Max. zdvih přední kyvné vidlice: 65 mm
Sedlo: Výškově i podélně stavitelné, odpruženo kyvným čepem a spirálovou pružinou, potah sedla dvojitý, pryžový
 
E L E K T R I C K É    V Y B A V E N Í
Zapalování: Tyristorové, Setrvačníkové magneto Pal Magneton, vyrábí střídavý proud 6V - 18W
Předstih zážehu před HÚ: 2,8 - 3,1 mm
Vzdálenost kontaktů: 0,4 mm
Střídavý proud: 6 V
Výkon magneta (světelné cívky): 18 W
Přední žárovka: 6V / 15/15 W dvouvláknová
Zadní žárovka: 6 V / 3 W
Přepínač světel: Přední světlo - tlumené, dálkové. Zadní světlo - tlumené, dálkové
Zapalovací svíčka: Brisk N14C - léto, N17C - zima
Vzdálenost elektrod svíčky: 0,4 mm
 
J Í Z D N Í    P A R A M E T R Y
Minimální rychlost na I. stupeň: 8 km/h
Minimální rychlost na II. stupeň: 15 km/h
Maximální rychlost na I. stupeň: 15 km/h
Maximální rychlost na II. stupeň: 45 km/h (kvalitní renovace až 55 km/h)
Maximální stoupání: 18 %
Brzdná dráha z 40 km/hod - přední brzda: 21 m
Brzdná dráha z 40 km/hod - zadní brzda: 15 m
Brzdná dráha z 40 km/hod - obě brzdy: 12 m
 
R O Z M Ě R Y   A   H M O T N O S T I
Výška mopedu: 1000 mm
Šířka mopedu: 600 mm
Délka mopedu: 1750 mm
Váha mopedu bez paliva: 39 kg
Váha mopedu s palivem: 42 kg
Maximální zatížení mopedu: 100 kg
Maximální váha: 142 kg
Maximální zatížení předního kola: 52 kg
Maximální zatížení zadního kola: 90 kg
 
N Á P L N Ě   A   M A Z I V A
Obsah nádrže: 3l ; není rezerva
Převodová skříň: Olej s vizkozitou 90 W (Mobil1 2T 90W)
Řetěz: PTFE olej MOTIP
Maznice přední kyvné vidlice: Mazací tuk - grafit (červený)
Maznice náhonu tachometru: Mazací tuk - grafit (červený)
Čepy sedla: Mazací olej ve spreji
Paliva: Natural 95 nebo Shell V-Power 95
Motorové oleje: Mogul TSF nebo Shell Advance VSX 2T


♠ NAHORU