[ Webhosting profitux.cz ]

Popis - Jawetta Standard a Sport

O B E C N Ě

Moped Jawa 50 - typ 551 je jednostopé vozidlo sloužící k dopravě jedné osoby. Je lehké solidní konstrukce a ladného tvaru.


M O T O R

Hnací sílu dodává vzduchem chlazený spalovací motor - dvoudobý s vratným vyplachováním, objemu 50 ccm zn. Jawa 50 typ 551, který je konstrukčně téměř shodný s motorem mopedu Stadion typ 552. Jediným podstatným rozdílem je sklon válce. U Jawetty je válec vodorovný, kdežto u Stadionu S11 je skloněný šikmo dopředu.


P Ř E V O D O V Á   Ú S T R O J Í

Spojka a převodovka jsou stejného provedení jako u Stadiona. Převodové stupně se ovládají otočnou rukojetí na levé straně řídítek. Přesouvání rychlostí je vázáno na stisknutí páčky spojky.


P O D V O Z E K

Rám mopedu Jawetta je otevřený (bez horní rámové trubky), samonosný, svařený z výlisků z ocelového plechu; tvoří celek se zadním blatníkem. Řídítka jsou trubková, chromová, výškově stavitelná. Rovněž sedlo je výškově stavitelné a je vypruženo dvěma šroubovitými pružinami. Nádrž na palivo lisovaná z plechu má objem 2,7 litry, záložní palivo je cca 0,5 l. Přední kolo je zavěšeno na sunutých, krátkých, spodních vahadlech. Pružícím elementem jsou šroubovité ocelové pružiny s pryžovými tlumiči dorazu. Zadní kolo je odpruženo kyvnou vidlicí, zachycenou na motorovém bloku, pérující po kružnici. Kola se zesílenými pneumatikami rozměru 2,00-23 jsou vzájemně výměnná. Náboje kol jsou z lehké slitiny, brzdy plnonábojové. Řetěz je chráněn smaltovým, otevřeným chráničem. Schránka na nářadí je v podsedadlovém prostoru. Stojánek je dvouramený.


P R O V E D E N Í

Moped Jawa 50 - Jawetta - se vyráběl ve třech provedeních. Provedení Standard je klasická sériová Jawetta. Na tu navazuje provedení De Luxe, které navíc obsahovalo pohodlnější sedlo a plechové kryty kolen. Poslední, třetí provedení vytváří další typ mopedu Jawetta a tím je Jawetta Sport. Sportka měla sedlo jako moped Stadion S22, velkou nádrž (5,6 l), která již nebyla vpasována do rámu, ale zavěšena na rám pod řídítka. Dále měla Sportka zvýšený výkon na 51 km/hod.


Technické Parametry

M O T O R
Typ motoru: JAWA 50 typ 551, benzinový, zážehový, dvoudobý, vzduchem chlazený s vratným vyplachováním
Výrobce: MOTOR n. p. České Budějovice
Počet válců: 1
Obsah válce: 49,8 ccm³
Vrtání: 38 mm
Zdvih: 44 mm
Kompresní poměr: 1 : 7,5
Výkon: 1,5 k při 4250 otáčkách/min
Hlučnost motoru při 35 km / hod.: Maximálně 73 dB
Maximální kroutící moment: 0,27 kgm
Maximální otáčky: 6000 otáček/min
Mazání: Směsí oleje a benzinu 1 : 25 (dle příručky)
Délka klik: 134 mm
 
K A R B U R Á T O R
Typ karburátoru: Jikov 2912 N-11 s tlumičem sání
Průměr difuzéru: 12 mm
Čistič vzduchu: 52 mm
Hlavní tryska: 45 (ČSN), 52 (Solex)
Volnoběžná tryska: 38
Poloha jehly: 3. zářez shora
Spotřeba paliva při 20km / hod.: 1,4 l / 100 km
Spotřeba paliva při 30km / hod.: 1,5 l / 100 km
Spotřeba paliva při 40km / hod.: 1,6 l / 100 km
 
P Ř E V O D Y   A   S P O J K A
Typ převodovky: Dvoustupňová v bloku s motorem
Primární převod prováděn: Ozubenými koly se šikmým ozubením
Sekundární převod prováděn: Řetězem Favorit Transport 12,7 x 4,8 mm, 100 článků
Primární převod: 1 : 4,75 (12 / 57 zubů)
Sekundární převod: 1 : 2,92 (12 (13) / 35 zubů)
Poměr převodu na 1. převodový stupeň: 1 : 2,01 (16) 13 x 18 (11)
Poměr převodu na 2. převodový stupeň: 1 : 1 (přímý záběr)
Celkový převodový poměr na I. stupeň: 1 : 27,90
Celkový převodový poměr na II. stupeň: 1 : 13,88
Celkový převod startéru: 1 : 24
Ovládání řadícího ústrojí: Otočnou rukojetí vázanou na páčku spojky
Spojka: Dvoulamelová, s jednou lamelou ocelovou a dvěma lamelami s azbestopryskyřičným obložením. Běží v olejové lázni. Umístěna na klikovém hřídeli
 
P O D V O Z E K
Rám: Otevřený, (bez horní rámové trubky), samonosný, svařený z výlisků ocelového plechu; tvoří celek se zadním blatníkem
Brzdy: Mechanické, plnonábojové, bubnové
Ovládání přední brzdy: Ruční ­ páčkou na řídítkách
Ovládání zadní brzdy: Zpětným pohybem šlapadel
Brzdná plocha jedné brzdy: 40,2 cm²
Rozměr ráfků: 23 x 2,0
Rozměr pneumatik: 23 x 2,25
Tlak v přední pneumatice: 1,7 atm
Tlak v zadní pneumatice: 2,0 atm
Závit drátu: M3
Průměr drátu: 2,65 mm
Počet drátů: 36 ks
Délka drátu: 198 mm
Přední vidlice: S kyvnými vahadly, odpružena dvěma gumovými bloky
Zadní vidlice: Kyvná vidlice zachycená na motorovém bloku, pérování provádí vinutá pružina v rámu pod sedlem
Max. zdvih přední kyvné vidlice: 65 mm
Max. zdvih zadní kyvné vidlice: 58 mm
Sedlo: Výškově stavitelné, odpruženo válcovou pružinou *Standard ; pevné bez odpružení *Sport
 
E L E K T R I C K É    V Y B A V E N Í
Zapalování: Tyristorové, Setrvačníkové magneto Pal Magneton, vyrábí střídavý proud 6V - 18W
Předstih zážehu před HÚ: 2,8 - 3,1 mm
Vzdálenost kontaktů: 0,4 mm
Střídavý proud: 6 V
Výkon magneta (světelné cívky): 18 W
Přední žárovka: 6V / 15/15 W dvouvláknová
Zadní žárovka: 6 V / 3 W
Přepínač světel: Přední světlo - tlumené, dálkové. Zadní světlo - tlumené, dálkové
Klakson: Ovládaní tlačítkem na přepínači světel
Zapalovací svíčka: Brisk N14C - léto, N17C - zima
Vzdálenost elektrod svíčky: 0,4 mm
 
J Í Z D N Í    P A R A M E T R Y
Minimální rychlost na I. stupeň: 8 km/h
Minimální rychlost na II. stupeň: 15 km/h
Maximální rychlost na I. stupeň: 15 km/h
Maximální rychlost na II. stupeň: 50 km/h (kvalitní renovace až 60 km/h)
Maximální stoupání: 18 %
Brzdná dráha z 40 km/hod - přední brzda: 21 m
Brzdná dráha z 40 km/hod - zadní brzda: 15 m
Brzdná dráha z 40 km/hod - obě brzdy: 12 m
 
R O Z M Ě R Y   A   H M O T N O S T I
Výška mopedu: 1010 mm
Šířka mopedu: 590 mm
Délka mopedu: 1850 mm
Váha mopedu bez paliva: 44 kg
Váha mopedu s palivem: 46 kg
Maximální zatížení mopedu: 130 kg
Maximální váha: 175 kg
Maximální zatížení předního kola: 60 kg
Maximální zatížení zadního kola: 100 kg
 
N Á P L N Ě   A   M A Z I V A
Obsah nádrže: 2,7l - rezerva 0,5l *Standard ; 6,5l - rezerva 0,5l *Sport
Převodová skříň: Olej s vizkozitou 90 W (Mobil1 2T 90W)
Řetěz: PTFE olej MOTIP
Maznice přední kyvné vidlice: Mazací tuk - grafit (červený)
Maznice náhonu tachometru: Mazací tuk - grafit (červený)
Čepy sedla: Mazací olej ve spreji
Paliva: Natural 95 nebo Shell V-Power 95
Motorové oleje: Mogul TSF nebo Shell Advance VSX 2T


♠ NAHORU